


Werken aan curriculumontwikkeling zodat leerlingen goed kunnen leren en leerkrachten goed kunnen onderwijzen. Daar sta en ga ik voor. Als schoolteam blijf je samen met anderen voortdurend werken aan curriculumontwikkeling, het is nooit af. Telkens stellen we de vraag: waarom doen we de dingen die we doen, doen we ze goed en hebben ze het gewenste resultaat?
​
Een gemeenschappelijke kennisbasis van het team is het vertrekpunt om samen tot een ontwerp te komen en te weten wat goed werkt, rekening houdend met de identiteit van de school. Er kunnen wijze beslissingen worden gemaakt in wat niet meer dient, wat weggelaten kan worden en wat nodig is om aan te scherpen. Daarbij houd ik de leerkracht goed in het vizier. Is het curriculum werkbaar en uitvoerbaar in het klaslokaal? Dé plek waar het curriculum daadwerkelijk tot uiting komt!
Focus durven leggen en stap voor stap samen leren hoe we met de juiste (vak)didactiek het curriculum tot uiting kunnen laten komen. Didactische handvatten deel ik graag, zodat leerkrachten zelf in staat zijn bewuste keuzes te maken in hun dagelijks handelen. Zij zijn de experts die op basis van de opgedane kennis passende beslissingen nemen om hun leerlingen te laten leren. Als leerkracht maak je het verschil voor de leerling, als team maak je dit nog sterker. Daarom blijf ik op zoek naar coherentie en samenhang tussen de leerjaren van groep 1 t/m 8, zodat alle leerlingen in alle veiligheid kunnen en mogen leren op de basisschool.